دانستنی های پوست و موی

ارائه مقالات مفید در زمینه کاشت مو، کاشت ریش، کاشت ابرو،پیکر تراشی، تزریق چربی، و... می باشد.

دانستنی های پوست و موی

ارائه مقالات مفید در زمینه کاشت مو، کاشت ریش، کاشت ابرو،پیکر تراشی، تزریق چربی، و... می باشد.

خبرنامه و مقالات مفید در زمینه پوست و مو

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

همه چیزدرباره کاشت مو و تاریخچه آن

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۰۷ ب.ظ

کاشت موی طبیعی یکی از راه‌های جبران طاسی می‌باشد که گرچه از سال‌ها قبل پایه و اساس آن ریخته شده ولی در سال‌های اخیر به مدد کوشش‌‌ها و تحقیقات پزشکان متخصص پوست و مو دچار تحولات شگرفی شده ، بطوری که در حال حاضر به سختی می‌توان کاشت موی طبیعی را در یک فرد تشخیص داد و نتایج این عمل جراحی سرپایی در حال حاضر به طرز شگفت انگیزی طبیعی و زیبا جلوه می‌کند.

تاریخچه کاشت موی طبیعی

درسال 1959 دکترنورمن اورنتریخ متخصص پوست آمریکایی اولین بار برای رفع طاسی مردانه، تکنیک برداشت مو از پشت سر و پیوند آن در نواحی طاس جلوی سر را توضیح داد. کاشت موی طبیعی در ابتدا با استفاده از گرافت‌های درشت 5-4 میلیمتری (دارای 20- 15 تارمو) انجام می‌شد. این گرافت‌ها پس از درآمدن، نمای عروسکی بسیار زشتی (مثل موهای مسواک) با نمای ناهنجار به سرشخص داده که با افزایش سن و ریزش موهای اطراف منطقه کاشته شده، این وضعیت بدتر گردیده و تصویر کاملاً غیرطبیعی ایجاد می‌شد. این وضعیت باعث ایجادحس بدبینی و ناامیدی بین متخصصین پوست و بیماران نسبت به نتایج کاشت موی طبیعی شده بود.

با پیشرفت علم پزشکی متخصصین پوست از گرافت‌های کوچکتری به نام مینی گرافت (حاوی 10- 5 تارمو) و سپس میکروگرافت (حاوی 3- 1 تارمو) برای کاشت مو استفاده کردند.

متدهای برداشت مو از منطقه پشت سر، چگونگی طراحی خط موی جلوی سر، روش‌های بی‌حسی، تکنیک‌های ایجاد شکاف و گذاشتن گرافت در محل کاشت مو، روش‌های تربیت تکنسین‌های متخصص در انجام کاشت مو، همگی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های اعجاب انگیزی نموده است و امروزه با استفاده از مینی گرافت و چیدمان هنرمندانه آن‌ها در دست متخصصین پوست ماهر در انجام کاشت مو، نتایج کاشت موی طبیعی بسیار عالی و خارق العاده شده است.

کلیات پیوند موی طبیعی

کاشت موی طبیعی موثرترین و قطعی‌ترین روش درمان، جهت موهای از دست رفته می‌باشد. کاشت مو به صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی، همراه با بی‌حسی موضعی می‌باشد.

بنابراین شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ گونه دردی حاصل از موهایی که روی سرش کاشته می‌شود را حس نمی‌کند. بعد از کاشت موی طبیعی، یک پانسمان بسیار جزئی روی سر گذاشته می‌شود که بیشتر جهت جلوگیری از آلودگی استفاده می‌گردد. روز بعد از کاشت مو پانسمان از روی سر برداشته می‌شود و شخص به راحتی می‌واند استحمام کند.

موهایی که کاشته می‌شوند تا حدود 3 هفته به میزان کمی رشد می‌کنند تاجایی که این میزان رشد مو برای خودِ شخص هم بسیار محسوس می‌باشد. پس از این مرحله موهای کاشته شده وارد مرحله استراحت یا ریزش می‌شوند که به طور تقریبی تا 3 ماه طول می‌کشد و در اوایل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد کرده و بطور دائم باقی می‌مانند ودیگر دچار ریزش نمی‌شوند.

کلینیک تخصصی پیوند مو طبیعی دکتر ابدالی با برجسته ترین متخصصان کاشت مو مشاورین و کادر پزشکی مجرب در زمینه کاشت مو این افتخار را دارد که توانسته است در طول مدت فعالیت خود بهترین خدمات را در زمینه کاشت مو و ابروی طبیعی و قابل رشد ارائه دهد.

مراحل پیوند موی طبیعی

در کاشت موی طبیعی، واحدهای فولیکولی مو از ناحیه اهداکننده مو که اغلب موی پشت سر است جدا می‌شود و به ناحیه دریافت‌کننده (ناحیه طاس سر) انتقال داده می‌شود. 

کاشت موی سر و کاشت موی ابرو، روشی ایمن است؛ دوره بهبودی کوتاه و عوارض جانبی اندکی دارد. مسئله‌ای که در موفقیت و اثرگذاری این عمل همچون لیزر درمانی مو بسیار مهم است این است که جراحی که این روش کاشت موی سر را انجام می‌دهد، باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.

یکی از روش‌های دیگر که برای برخی از بیماران بسیار مناسب است, کاشت مو به روش پی آر پی می‌باشد.

 کلینیک زیبایی دکتر ابدالی از انگشت‌شمار کلینیک‌ها در زمینه کاشت مو و کاشت مژه طبیعی است که با تیم فوق تخصصی و با بهترین امکانات و تجهیزات پزشکی و تجربه زیاد و جدیدترین روش‌های درمانی و داروئی توانسته است به بالاترین سطح کیفی و رضایت متقاضیان کاشت مو دست پیدا کند.

از موفقیت‌های این مرکز استفاده از روش‌های fut-fit و ترکیبی با بالاترین تراکم مو و طراحی طبیعی‌ترین خط رویش موها با ظاهر کاملاً یکدست، طبیعی و خوشایند است.

مراجعه‌کنندگان به کلینیک زیبایی دکتر ابدالی، با مدرن‌ترین و کم عوارض‌ترین روش پیوند مو در جهان درمان می‌شوند. تیم تخصصی کاشت مو کلینیک زیبایی دکتر ابدالی عقیده دارند که کاشت و پیوند مو یک فرآیند ساده پزشکی نیست بلکه ترکیبی از علم پزشکی، هنر و تجربه می‌باشد که نتیجه نهایی آن چهره‌ای زیبا  برای فرد است.

نمودار و الگو‌های طاسی

الگوی ریزش مو در افراد چگونه است؟

ریزش مو به دو شکل اتفاق می افتد؛ یک نوع از آن به شکل پراکنده است و در بخشی از سر و به طور یکدست ریزش دیده می شود و نوع دیگر، ریزش موی تکه تکه یا موضعی است. یعنی یک نقطه یا چند نقطه متفاوت از سر خالی می شود.

علت ریزش موی پراکنده یا منتشر چیست؟

علت اصلی آن عامل آندروژنتیک است و منشأ ژنتیکی (زمینه ارثی باید باشد) و هورمونی (مردانه) دارد، اما در بعضی از خانم ها هم این چرخه دیده می شود. البته از اصلی ترین شکایات خانم ها از ریزش مو وقتی است که زایمان می کنند. وجود استرس، جراحی، بیهوشی و خونریزی های شدید ریزش مو را در زنان بیشتر می کند.

کاندید پیوند مو

تعدادی از مهم‌ترین نکات قابل‌ بررسی در زیر عنوان‌شده و کمک می‌کند تا شما بتوانید تا حدودی خود را به‌عنوان یک کاندید کاشت مو ارزیابی کنید:

  • سن : اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسب کاشت مو نمی‌باشند به‌جز موارد خاص با نظر پزشک؛ زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آن‌ها پیش‌بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان‌پذیر نمی‌باشد. بهترین زمان کاشت مو زمانی است که ریزش موی سر فرد متوقف شده باشد.
  • وضعیت سلامت : به‌منظور بررسی وضعیت سلامت فرد، بررسی شرح‌حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری می‌باشد.
  • بانک مو:  کسانی کاندید بهتری برای کاشت مو هستند که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی از فولیکول‌های مو داشته باشند. تراکم به معنی تعداد موها در واحد سطح می‌باشد. البته به کمک متدهای نوین، برای افرادی که تراکم موی کمتری دارند نیز کاشت مو قابل انجام است و نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.
  • میزان شلی پوست سر: میزان شلی پوست مشخص می‌کند تا چه میزان از پوست پشت سر را می‌توان برداشت تا با حداقل کشش بتوان بخیه زد و احتمال جای بخیه کاهش یابد. البته این موضوع تنها در روش fut حائز اهمیت است و در مورد بیمارانی که پوست سرشان به‌اندازه کافی شل نیست می‌توان مشکل را با استفاده از روش fit حل نمود.

 بهترین راه برای دانستن این موضوع که انجام عمل کاشت مو و کاشت مژه برای شما مناسب است یا خیر، انجام مشاوره با متخصصین کلینیک دکتر ابدالی می‌باشد.

سن مناسب برای کاشت مو

پیوند مو در سن پایین نه تنها مزیتی ندارد، بلکه حتی می‌تواند مشکل ساز شود. اگر در یک مرد جوان زیر ۲۵ سال باپس‌ روی خط رویش مو و کم‌پشت شدن موهای فرونتال، با یک جلسه پیوند مو، یک خط رویش موی جدید بنا به درخواست خود بیمار و پرتر و پایین‌تر از خط رویش اولیه‌اش ایجاد کنیم، این کار فعلا بیمار را راضی می‌کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا در سال‌های بعد با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید، موهای باقیمانده در ناحیه دونر، برای پر کردن سر او تا خط جدید کافی نیستند و موهای او نمایی غیرطبیعی پیدا می‌کنند.

بنابراین پیوند مو قبل از ۲۵ سالگی توصیه نمی‌شود. بعد از ۲۵ سالگی، بیمار به مرحله بلوغ کامل می‌رسد و با بررسی میزان ریزش فعلی موی بیمار، پیش‌بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان‌پذیر است.

بیمار در این سن منطقی‌تر فکر می‌کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می‌گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می‌شود. اگرچه این خط رویش مو بالاتر از آن حدی است که در جوانان می‌بینیم.

     

انواع ترمیم مو (پیوند موی طبیعی و پیوند موی مصنوعی)

جایگزین کردن موهای طبیعی و یا مصنوعی به جای موهای از دست رفته را ترمیم مو (پیوند موی طبیعی و پیوند موی مصنوعی)می گویند. این روش توانایی پر کردن صفر تا صد موهای ریخته شده را دارد.  

ترمیم مو یعنی بازسازی و پرپشت کردن موی سر که از زمان‌های قدیم رایج بوده و تا به امروز به دانش و فناوری این کار افزوده شده است. بسیاری از افراد که از سیستم‌های قدیمی ترمیم مو مانند بافت و کلیپس و غیره استفاده کرده‌اند شاید به دلیل عدم زیبایی از آن راضی نیستند.

ولی امروزه سیستم‌های جدیدی ایجاد شده که نظر همگان را به خود جلب کرده است. ترمیم مو روشی است که در آن هر فرد موهای از دست رفته خود را، دقیقا مشابه جنس و کیفیت موهای خود را دوباره باز می‌یابد و به این طریق عمل می‌کند که فرد به موسسه مراجعه کرده و پس از نمونه برداری از موها ، کمتر از یک ساعت توسط تکنولوژی‌های فیکس آلمان، مدل مو و جنس موی شخص مشخص می‌شود.

مویی که دقیقا تا ۹۰ درصد از نظر جنس و رنگ مشابه موهای خود فرد می‌باشد.


امتیازات روش ترمیم نسبت به سایر روش ها چیست؟

  1. خیلی سریع در یک جلسه عملیات ترمیم انجام می‌شود.
  2. هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها خیلی پایین‌تر است.
  3. از نظر بهداشتی 100% تضمین شده می‌باشد و هیچ عارضه برای پوست و مو ندارد.
  4. هر کاری با موهای طبیعی می‌شود انجام داد با این مو هم قابل اجراست.
  5. چنانچه پدیده‌ی جدیدی در پزشکی انجام شود به آسانی قابل جایگزین شدن میباشد.
  6. خانم‌ها هم می‌توانند از این روش استفاده کنند.

https://royanbeauty.com/super-fue-methood/منبع: 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی