دانستنی های پوست و موی

ارائه مقالات مفید در زمینه کاشت مو، کاشت ریش، کاشت ابرو،پیکر تراشی، تزریق چربی، و... می باشد.

دانستنی های پوست و موی

ارائه مقالات مفید در زمینه کاشت مو، کاشت ریش، کاشت ابرو،پیکر تراشی، تزریق چربی، و... می باشد.

خبرنامه و مقالات مفید در زمینه پوست و مو

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آیا شما هم به خاطر ریزش موی زیاد و یا کچلی، به دنبال کاشت مو هستید؟ در این مطلب می‌توانید اطلاعات کاملی راجع به روش‌های مختلف کاشت مو و پاسخ سوالات متداول خود راجع به انتخاب کلینیک کاشت مو و یا هزینه آن به دست بیاورید.

1. کاشت مو چیست؟

کاشت مو، تحولی عظیم در حوزه درمان کم پشتی مو است و با عملی شدن ایده کاشت مو در سال 1959 و ورود این تکنولوژی به جامعه پزشکی، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مربوط به ریزش مو و کم پشت بودن آن برطرف شده است.

معمولا افرادی که موهای پرپشتی ندارند، به دنبال روشی برای رفع مشکل خود هستند.

پرپشت بودن مو یکی از فاکتورهای مهمی است که بر زیبایی شما تاثیر می‌گذارد. برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند وراثت، هورمون و یا افزایش سن موهای پرپشتی ندارند و ریزش موهایشان شدید است .

2. روش‌های کاشت مو

در تمام دنیا روش‌های کاشت مو مختلفی وجود دارد در این مقاله ما به شما مهمترین روش های موجود برای کاشت مو را معرفی می کنیم .

به طور کلی کاشت مو طبیعی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته است و در کاشت مو فلولیکول مو از ناحیه مقاوم به ریزش برداشته شده و در نواحی کم پشت کاشته می‌شوند، بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه نسبت به ریزش مقاوم می‌باشد.

عمدتا تفاوت روش‌های مختلف کاشت مو  در نوع دستگاه و روش برداشت فولیکول مو از بانک مو است، در ادامه مطلب رایج‌ترین و بهترین روش‌های کاشت مو را به شما معرفی می‌کنیم:

2.1 کاشت مو به روش  FUT

روش FUT روش جراحی برای کاشت مو است که برداشت فولیکول‌های مو در این روش به صورت یکجا و سریع انجام می‌شود. در روش FUT نوارهای از موی پس سر برداشته می‌شود (در روش FUT موهای ناحیه‌ای که می‌خواهیم از آنجا مو برداریم، کوتاه می‌شود) و سپس زیر میکروسکوپ به واحدهای فولیکول مو تبدیل شده و با ایجاد شکاف‌های ظریف در ناحیه مورد نیاز ، کاشته می‌شوند.

2.2 کاشت مو به روش FUE یا FIT

روش FIT که نام دیگر آن FUE است، روشی غیر جراحی برای کاشت مو می‌باشد و موها به صورت تکی و با وسیله‌ای به نام پانچ برای کاشت در ناحیه دیگری از سر برداشته می‌شود. برای برداشت مو در روش FUE باید موهای پشت سر کاملاً کوتاه شوند. در مرحله بعد فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا شده و در نهایت با ایجاد شکاف ظریفی در پوست سر، گرافت‌های برداشت شده در محل مورد نظر کاشته می‌شوند.

2.3 کاشت مو به روش SUT

روش SUT  نیز روش غیر جراحی کاشت مو به حساب می‌آید و این روش نسبت به دو روش FUT و FUE مدرن‌تر است. برداشت مو در روش FUE و FUT به صورت دستی بود، در صورتی که در این روش با دستگاه انجام می‌شود. این دستگاه سرعت عمل بیشتری نسبت به روش برداشت فولیکولی دستی دارد.

 

2.4 کاشت مو به روش super FUE

این روش نواقص روشهای پیشین را بطور کامل برطرف نموده و در حال حاضر این روش بهترین راه غیر جراحی برای بازگردانی موهای از دست رفته می‌باشد.

 در این روش، دستگاه هوشمند super FUE موهای ضخیم و گرافت‌های چند ریشه‌ای را شناسایی می‌کند و با اسکن و آنالیز هوشمند بدون هیچ گونه آسیبی به ریشه موها و بدون درد و برش و خونریزی عمل برداشت گرافت‌ها را انجام می‌دهد؛ به همین خاطر تراکم کاشت مو با این دستگاه 4-3 برابر نسبت به روش‌های دیگر، بیشتر است، دوره نقاهت کم تر و خط رویش کاملا طبیعی است. در این روش هم چنین بخیه و جراحی نداریم.  

2.5.کاشت مو به روش superfue plse

در این روش تمامی مراحل برداشت و کاشت مو با دستگاه هوشمند و رباتیک انجام می پذیرد و از 23 دستگاه تمام اتوماتیک تشکیل شده و جز بهترین روش کاشت مو در دنیا می باشد.

مراکز معدودی در دنیا کاشت مو با دستگاه را انجام میدهند و در خاورمیانه و کشور عزیزمان ایران نیز تنها مجموعه کلینیک های وابسته به رویان سلامت مجهز به این تکنولوژی می باشد.

همچنین با استفاده از دستگاه کاشت ابرو super fue plus ، کاشت ابرو در بازه زمانی بسیار کوتاه‌تر با تراکمی بیش‌تر از 7 برابر صورت می‌گیرد و نتایج کاشت ، بسیار طبیعی ، در یک جهت مناسب و با تراکم یکنواخت انجام می‌شود.

 

از مهم ترین ویژگی های این روش اینست که توسط این دستگاه بهترین گرافت ها با ضخامت مناسب و چند ریشه ای بدون بجا ماندن اسکار محل برداشت وآسیب به بافتهای زیرین با تراکم 5-7 برابر بیشتر برداشته می شود و کاشت مو هم با دستگاه بدون وارد نمودن آسیب به فولیکولها در جهت مناسب با رعایت خواب و استاندارد و با حداکثر تراکم انجام می پذیرد.

 

3. کدام روش کاشت مو مناسب شما است؟

در بالا اشاره کردیم که روش FUE  یا سوپر FUE بهترین روش برای کاشت موی اکثر افراد است اما باید بگوییم روش کاشت مو مناسب برای هر فرد با دیگری متفاوت است، زیرا این موضوع به عوامل متعددی مانند نوع طاسی، میزان کم پشتی و ... بستگی دارد و هر شخصی شرایط منحصر به فرد خود را دارد ، به همین دلیل است که نمی‌توانیم بدون معاینه روش کاشت موی مناسبی را به شما معرفی کنیم. پزشکان زیبایی متناسب با شرایط و اولویت‌های بیمار از یک روش و یا ترکیبی از چندین روش کاشت برای درمان کم پشتی و یا طاسی مو در نواحی مختلف بدن مانند سر، ابرو و ریش استفاده می‌کنند.

4. کاشت مو زنان

ریزش مو در خانم‌ها به اندازه آقایان شایع نیست و روز به روز بر تعداد زنانی که دنبال روش دارویی یا جراحی مناسب برای بهبود وضعیت خویش هستند، افزوده می‌شود. نکته قابل توجه این است که الگوی ریزش مو و کاشت مو در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در کاشت مو در مردان ، کناره و پشت سر نواحی اهداکننده پایدار مو هستند و موهای برداشت شده از آن نواحی بعد از کاشته شدن در ناحیه گیرنده، دچار ریزش نمی‌شوند، اما همین نواحی معمولا در زنان ناپایدار هستند و اگر پزشک از این نواحی ناپایدار به عنوان نواحی اهداکننده استفاده کند، از بیمار سوء استفاده کرده است و کاشت مو موفق نخواهد بود.

پزشک قبل از اقدام به کاشت مو در زنان ، باید علت ریزش مو را دریابد تا بتواند روش کاشت مو را به درستی انتخاب کرده و از طرفی با معاینه تراکم موی سر، ناحیه اهداکننده مناسبی را انتخاب نماید که موهای پایداری داشته باشد و از فولیکول‌های آن ناحیه برای کاشت مو در ناحیه گیرنده استفاده کند تا کاشت مو در خانم ها موفق باشد. 

 

5. هزینه کاشت مو چقدر است؟

مبنای اصلی تعیین هزینه کاشت مو بر اساس نوع روش برداشت و کاشت مو، وسعت طاسی و تعداد گرافت مو است و بیمه هزینه آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. برای دریافت هزینه تقریبی کاشت مو  و روش مناسب برای کاشت مو می‌توانید با کلینیک‌ رویان مو سلامت تماس بگیرید. پزشکان زیبایی مجموعه رویان سلامت در ابتدا برای فرد مراجع کننده معاینه کامل را انجام می‌دهند و با در نظر گرفتن وسعت طاسی و تراکم مو روش مناسب کاشت مو برای فرد را تشخیص داده و بر این اساس قیمت کاشت مو را به متقاضی اعلام می‌کنند.

 

6. بهترین کلینیک کاشت مو در تهران چه ویژگی دارد؟

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران، کلینیکی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

1) کلینیک کاشت مو  باید پزشک متخصص، دارای مجوز و پروانه معتبر از وزارت بهداشت می باشد.

2) با استفاده از دستگاه‌های جدید و مورد تایید دست به کاشت مو بزنند.

3) نمونه‌ کار قبلی داشته باشد که در جلسه مشاوره آن‌ها را به شما نشان دهد.

4) ضمانتنامه برای کاشت مو به شما ارائه دهد.

یکی از بهترین کلینیک‌ کاشت مو که با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها و مجرب‌ترین پزشکان در حال انجام کاشت مو در بخش‌های مختلف سر، ابرو و ریش است، کلینیک پوست و موی وابسته به رویان سلامت است. پزشکان زیبایی کلینیک رویان  سلامت قبل از کاشت مو به شما، به صورت رایگان مشاوره می‌دهند و پس از بررسی دقیق علت کم پشت شدن موهای شما و ناحیه کم پشت ، با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها، اقدام به کاشت مو می‌کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی